My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Jun 7, 2012

choc strwberi puding wit n choc sos...

Selagi buah stwberi yg aku bli x abis2.. slagi tu aku asyik buat dessert gune buah nie... Hihi.. msti korang dh jemu kn.. x de buah lain dh ke pompuan ni.. hihi.. t la.. ble buah aku ni dh abis t aku buat gune buah lain plk okey.. huhu..


Kali ni aku wat puding coklat stwberi bersos coklat... Jom wat....

Mule2.. potong buah stwberi nipis2. Rendam dlm air gule + 1 sudu mkn madu...




Pas tu, amik agar2 msk ngn air 400ml..n 5 sudu gule...aku gune agar2 yg dulu2 tu..panjang2 n aku gune sparuh je... Masak smp agar2 tu ilang dr bayangan.. ceewaaahhh... Hihi..



Dlm bekas lain.. campurkn 3 sudu mkn milo, 300ml susu milo kotak / susu coklat botol tu, susu cair 50ml, whipping cream kotak 100ml, air panas 200ml... Kacau rate2...jd cm air coklat t...

Bile agar2 dh msk, kuakan dr dapo gas tu, tapis. Dah tapis tu, campo ngn air yg dh jadi air coklat tu (air tu mesti panas)... Buat cpt2 okeh...

Dlm bekas cumey2.. susun buah stwberi yg sh rendam ngn honey tu sesedap sesuke ati... N tuang dadih yg dh siap tu dlm bekas yg dh susun stwberi tu..mase blm keras ni kan.. tauk coklat kisses dlm dadih..satu dadih 1 biji.. t sbb mse ngh mkn ade la inti die...shidangkan mase mkn t dgn sos coklat (coklat cadburi tu panaskan double boiler ngn air + butter + susu cair... )




en asben ckp x sdp.. sbb x manis... kalau korang nak wat.. blh la letak milo n gule tu lebih sikit kot.. hihi.... slamat mnggemukkn bdn cm bdn aku.. sekian..



muah
-ainlaily-




Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment