My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Jun 4, 2012

BLUEBERRY YOGURT CHEESE IN JAR





Latelly nie aku gemar sgt msk... alaaa bkn msk pe pon... aku suke wat dessert... sbb klu nak bli mahal... ri tu bli tiramitsu coffee cheese kat statbucks harge tuk sebekas secoet tu... urmmmmm.... sooo nak try la wat sndri... hihi... ngh rajin kan skrng... kwn2 yg nak try blh la cube...

bahan2: 

-2 keping Biskut oreo ~ dihancurkan smp jd serbuk (buang krim)~ sebagai hiasan

-blueberries filling atau apa2 buah yg korang suke ~ sebagai hiasan

 -225g cream cheese (philadelphia)

-125g whipping cream (gune brend owip, yg dh siap tuk d picit je tu)



-2 bekas yoghurt (1 blueberi, 1 stawberi)
-6 sudu gula




-jar/ balang kaca (aku gune jar yg dpt dr knduri kawen tu... almaklumla asben photogrher, so jar tu dpt dh blmbak2... gune je la.. hihi...)

 cara2:
1) pukul cream cheese dan gula hingga sebati
2) tambah yogurt dan gaul hingga sebati
3) masukkan whipping cream dan kaup balik adunan hingga rata
4) masukkn adunan dlm balang kaca,  berselang seli ngn blueberi n serbuk oreo..ke dalam jar.
3)atas sekali letak whipping cream n blueberi...


picca aku lupe nak snap... sbb pas buat je.. aku trus sumbat dlm peti ais tuk 1 mlm... sbb esok mlm nye nak mencekik ngn en asben smbil layan movie.. syoookkkk ooo... yg paling syok.. en asben ckp... 'mmy sdp'... hahahaha... nak tnggu en asben ckp sdp tu mahalll oooo..... huhu... so layan je la picca yg aku curik dr mr google nie.. tp seme gambo nie lbh kurang / same je cm aku wat tu... setiap jar tu aku wat cm corak lain2 sket... ikut suke aku la kan.. hihi... slamat mncube...

resepi asal nie.. org nie letak buah kiwi n oreo...

kalau nak kosong blh wat cm nie... dap gak.. tp muak sket...

nie ade tauk cebisan span kek skali...

cam nie la rupenye.. sebijik cm yg aku wat... same gile...

cam nie pon, same sejibik gak.. bezenye org nie pnye kemas... hihi... okeh sekian...

muah
-ainlaily-

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment