My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aug 28, 2011

Pak Li Kopiatiam

Pantang sahur je kami kua.. dh last2 nak abis puase nie tekak mmng ngengade sket... huhuhu.. kali nie weols mumum kat Pak Li Kopitiam, Sek 7, Shah Alam.... saje sbb dh lame x mkn ns ayam lemon die.. 


Menu kitorang Nasi ayam lemon n Nasi goreng...



Sini senang.. sbb weols dh tau menu n dh tau sdp... g pon harge die x semahal kopitiam2 lain... murah la sket... 2 menu kat atas nie mmng fav.. kwn2 mmng aku syorkan tuk cube.. so slamat mencube... :)

Salam Ramadhan
-Ain Laily-





Hailam Kopitiam

Sahur yuk.... pe nk mkn kali nie ek? jln pnye jln.. pusing pnye pusing.. last2 weols singgh kat Hailam Kopitiam, sek 7, Shah Alam... nie 1st time kami mkn kat sini... cm menarik.. so saje nk try.. huhuhu....


Smp sini.. blur.. nk oder pe ek? pe yg sdp? urm... tah la... last2 weols oder ~~

 
Hailam Chicken Chop Croissant

Curry Chicken Toast

Nasi Lemak Original

Tuk sasape x de internet kat umah tu.. berite baiknye...sini ade wifi ... okeh.. brbalik pd makanan td... makan kat sini x de la sdp mane pon... tp air sirap bandung cincau laici yg aku oder mmng mabeles sdp gile.... yg lain.. kari die rase cm kari melayu sket... roti cken chop tu agak berminyak sgt... nasi lemak die blh tahan... so keseluruhan ... urm.. boleh la... n agak mahal sket... klu lepaks2 smbl oder air je sesuai la kot... huhuhu... 


Salam Ramadhan
-Ain Laily-

Sahur


Bangun2.. sahur... sahur kali nie weols mls nk mkn kat umah... kite ubah angin mkn kt lua plk... kali nie weols bersahur kat Muara Ikan Bakar, Tanjung Harapan, Klang... Aku nie nme je dh jd warga Klang.. tp x pena g p sini... en asben ckp x sdp... tp ramai sgt sok sek sok sek ckp sdp... mane 1 yg btl?



Pemandangan die cntik... mkn btl2 tepi laut.... nyaman r gak.... tp yg aku x bape syok... tmpat ikan die busuk sgt... x leh bau... rase nk mntah...(ke sbb penangan prgnent? tah la...) pape pon bau tmpat ikan die mmng busuk n bau x fresh... Dsbbkan kami mkn br2 je.. so kitorang oder 4 jenis lauk... x leh bnyk2... oder ikan msk 3 rasa, udang bakar, sotong grng tepung n sayur...






En asben ckp.. kalu p time buke pose... mmng penuh n sesak.... kene book tmpat dlu bru blh mkn kat sini.... Bagi aku...secara peribadinye mkanan kat sini x sdp... x tau cm ne bleh jd famous amos sgt tmpat nie.. bnyk g tempat2 yg sdp.. contoh cm Jeram ikan bakar... n pe g ek..  ikan bakar Melaka... n bnyk g la.. lupe aku name2nye... urm.. nie la kali pertame aku g n kali trakhir... tp cm ne pon mkn kat sini x mhl la brbndng tmpat2 ikan bkr yg lain... pape pon... klu korang yg 1st time bru nk mkn ikan bakar.. (x nh p tympat lain sblm nie..) mkn akan suke mkanan kat sni kot... huhuhu... slamat bersahur...


Salam Ramadhan
-Ain Laily-



Aug 26, 2011

Selamat Hari Raya

Pejam celik.. pejam celik.. tinggal lg 3 ari je lg kite nak smbut Hari Raya Aidilfitri... Kat Hot F.M pg nie pon drng cume putarkan lagu2 raye lame.. syoookk oooo... aku plng suke lagu raye yg lame2 nie.. lagu raye baru cm hampeh.. pape tah... 

Thn nie aku dh ade 2 keluarge... Family aku n family mertua... so pengeluaran duit rayenye pon lg meriah r dr thn2 sblm nie kan.. huhuhu.. tp x pe la.. dulu mse kecik2 aku dh puas syok org bg duit kat aku.. skrng dh besar panjang, dh berumahtngga... masenye tuk bg bdk2 skrng gembire merase duit raye plk... hehehe.. esok2.. korang bg duit kat anak2 aku plk.. x acam gitu? hehehe.... 

Dulu2 akunye adik bradik 2 je.. aku n amjie.. so agak mewah la... baju raye mmng mak wat bnyak.. baju kurung je ade dlm 2-3 psng... n ade baju tuk jln2 skali.. hehe.. raye pertame selai.. raye ke 2 selai... 1 hari selai la kirenye.. hehhee.... 

Tringat pengalaman mase kecik2 dlu beraye.. kene halau mse ngah beraye.. hahaha.... aku pon sngal.. p braye dh raye ke 3..  'Assalamualaikum.... Salamualaikom.... ' -t ade mak cik kua..- 'P balik.. balik.. raye dh abis...'  -tup2 die totp pintu.. aiyakkkk.. apadaaaaa.. huhu... tp seumur idop aku.. skali tu je la kene acam tu.. hehehe...


Pape pon... smperna bulan baik nie.. aku nak mohon ampun, maaf n halal...kat kwn semua... kalau2 ade trkasar bahasa.. termarah.. termaki.. terkutuk... tergosip... n pape la lagi2... Ikhlas dari aku n suami... Selamat hari raya Aidilfitri.. Maaf Zahir Batin...  :) 

Pada kwn2 yg balik kg jauh tu... bwk krete ati2.. jgn trgopoh gapah... jgn slow sgt2 jugak (nnt org mara :P).. brenti rehat klu letih or ngntuk sgt yup... jgn lupe dtg umah beraye ek... BTW ni ade beberapa kesalahan yg kite wat mase sambut hari raya.. pesanan nie tuk aku n tuk kwn2 juga.... 

cid:image001.jpg@01CC6236.81310050


Salam Ramadhan
-Ain Laily-

Aug 25, 2011

Nama Bayi A

Titibe trgedik plk ati nie nak skodeng nama2 baby dlm islam... hikhikhik... msti ramai kwn2 aku yg dh nak bersalin ngh cri name2 islam kan? jom aku share nama2 yg aku jmpe kat internet td ngn korang... Kali nie nama2 yg bermule ngn huruf A dlu.. sbb name aku n asben kan A... Aswad n Ain... hikhik... dh la.. jom skodeng...

Nama Baby boboy  ('_')

Abdul abdi Abdullah - hamba Allah 
Adam -  nama nabi 
Adi -  nama sahabat nabi Muhammad saw 
Adib -  budayawan 
Adil -  yang adil 
Adnan -  nama datuk nabi 
Affan -  pendaki 
Afham -  yang pandai 
Afif -  yang bermaruah / yang menjaga kehormatannya 
Afiq -  yang mulia 
Ahmad -  paling membanggakan 
Aiman -  yang bertuah, memiliki harapan 
Aisy -  mewah, kaya raya 
Aiyub -  nama nabi 
Akmal -  sempurna 
Ali -  yang mulia, yang tinggi kedudukannya 
Alif -  kawan rapat, ramah 
Amani -  kesejahteraanku, cita-cita 
Amar -  yang ramai zuriat 
Amin -  yang amanah, yang dipercayai, aman 
Aminuddin -  pengamanah agama 
Amir -  putera, ketua, pemerintah 
Amiruddin -  pembela agama 
Ammar -  yang memakmurkan, yang kuat iman 
Anas -  kemesraan, cinta, kasih 
Aniq -  yang kacak lagi menawan hati, bagus, elok 
Anwar -  lebih jelas Arafat yang terkenal, kenalan 
Arfa -  yang tinggi, mulia 
Ariz -  kokoh dan kuat 
Asfa -  yang suci 
Asri -  masaku, kemajuanku mengikut masa 
Asyraaf -  yang mulia Ata pemberian 
Awliya -  kekasih 
Ayyub -  nama nabi 
Azad -  bebas, merdeka 
Azam -  keazaman 
Azhar -  yang berseri, yang gemilang 
Azim -  besar 
Aziz -  yang mulia, yang kuat, kekasih 
Azizan -  yang mulia, yang kuat, kekasih 
Azizi -  kesayanganku, kekasihku 
Azman -  cita-cita, tekad 
Azmi -  cita-citaku, tekadku 
Azri -  kekuatanku, penyokongku 
Azzam -  kebulatan tekad  


Nama Baby gugurl  ('_')

Aabidah - tekun beribadah 
Aafiyah sehat - selamat 
Aathifah - belas kasih, perasaan 
Aathirah -  harum 
Abirah - wangi 
Adawiyah - seorang wanita sufi 
Adibah - beradab 
Adilah - adil, yang sebaya 
Afifah - punya harga diri 
Ahlam Fakhira - paling sempurna/termashyur 
Aidah - kembali berhari raya 
Ain - Mata
Ainul Hayat -    mata kehidupan 
Aisyah Afiqah -  hidup bahagia/ cerdas, sangat berpengetahuan 
Aisyah Aqilah -  hidup bahagia/ cerdas, pandai 
Aisyah Mariah -  kehidupan/yang indah 
Aliah -  yang tinggi Alifah ramah tamah 
Alilah -  yang memakai wewangian 
Aliyah -  tinggi 
Alya Adriana -  ketinggian, nisbah 
Amany -  cita-cita 
Aminah -  dapat dipercaya 
Amira -  putri bangsawan 
Amirah -  ratu 
Anaqah -  baik dan enak dipandang 
Aniqah -  indah menawan 
Anis Zarifah -  comel/indah 
Anisah -  lemah lembut 
Aqilah -  yang baik, yang mulia 
Arafah -  padang 'arafat 
Ardini -  isteri yang disayangi 
Arfah -  gembira 
Aridhah -  yang bersih, terang ; mengesankan 
Asiah -  isteri firaun yg beriman kpd Allah, obat 
Asirah -  tawanan perang 
Athifa -  lemah lembut 
Athiyyah -  pemberian 
Atiah -  yang datang 
Atikah -  pemurah, yang murni 
Azaliyyah -  yang bersifat azaly, dari sejak dulu 
Azifah - yang mendekat ; nama lain dari hari kiamat 
Azizah -  perkasa - mulia 



Salam Ramadhan
-Ain Laily-


Aug 22, 2011

Perkembangan Janin Minggu ke-21



Berat bayi sekarang sekitar tiga-suku paun / 360 gram. Selama ini dia diukur dari mercu kepala hingga ke punggung tetapi mula dari masa ini dia akan diukur dari mercu kepala ke tumit. Dan dari mercu kepala ke tumit panjangnya ialah 10.5 inci / 27 sentimeter. Bulu kening dan kelopak mata telah tumbuh sepenuhnya dan kuku jari tangan sudah menutupi hujung jari. 

Bayi anda sekarang boleh mendengar perbualan-perbualan anda. Jika anda bercakap, membaca atau menyanyi kepada bayi anda, dia pasti boleh mendengarnya. Beberapa kajian mendapati bahawa bayi baru lahir akan menghisap dengan lebih kuat apabila anda membacakan buku yang dia pernah dengar semasa dalam kandungan. Jika anda mahu mencuba, ambillah buku dan bacalah dengan kuat. Cuma pastikan yang anda tidak akan keberatan membacanya berulang-kali apabila bayi telah lahir. Ia mungkin akan menjadi cerita sebelum tidur yang paling disukai bayi anda untuk masa yang lama selepas dia dilahirkan. 

Hari-hari kebelakangan ini, anda mungkin merasa lebih selesa. Ini sebenarnya, mungkin masa yang paling menyeronokkan dalam tempoh kehamilan anda. Anda belum begitu besar lagi, dan sakit-sakit yang dikaitkan dengan kehamilan sepertimualkencing kerap dan keletihan sudah hampir hilang sama sekali. 

Relakslah dan nikmatinya selagi anda boleh. Trimester ketiga akan tiba tak lama lagi dan ia akan membawa sedikit ketidakselesaan kerana anda mengandung bayi yang sudah hampir cukup bulan. • Nota: Pakar-pakar menyatakan bahawa setiap bayi berkembang secara berlainan - walaupun semasa dalam kandungan. Muka surat-muka surat di bahagian ini disediakan untuk memberi maklumat umum mengenai perkembangan fetus dalam rahim. 


Salam Ramadhan
-Ain Laily-

Ngomel... bla..bla..bla... Raya..raya....






Yeayyy... tnggal berape ari je lg kite nk raye kan? tringat zaman2 sekolah dlu.. zaman bg kad raye... best wey... kalau bg kat member kad raye.. member tu msti wajib balas... hahaha.. nanti kan nak gantung kat umah... kalau x tampal kat dinding.. t gantung kat bunga mak....  yg nak d pos plk... setem awal2 bln pose dh borong... hehehehe.. kunun cm hebat la.. hehehe... aku mmng suke kad2 yg gamba katun tu.. hehe.. sempoi...



Cam ne raye thn nie ek? kalau sblm nie aku bujang....senang je... mak aku akan selesaikan hal2 berkaitan semua juadah.. aku plk akan selesaikan hal2 kebersihan umah... pasang karpet, psng langsir, susun balang kuih raye,  mop/sapu, bsh toilet... pasang alas n bla2.... tu la rutin tiap thn... thn nie dh dok ngn mertua... adakah sama? tp mak mertua aku ckp jgn wat pape coz tiap thn adik bradik asben aku bg rendang, lauk pauk, kuih raye smp la ke air tuk raye... thn nie bg lg ke x ek? sbb kan laki aku dh kawen n dok stu... aiyaaa.. fenin.... Klau aku kemas pon... blh ke aku suke suki tuka langsir, psng karpet.. berkenan ke mertua aku ngn pe aku wat? klu raye.. slalu ramai ke dtg? set pinggn mane yg nk d keluarkan? urm.. tah la.. nie thn pertama as wife aku n aku agak nebes sket....moge2 semenye brjln ngn lancar....



Kuih raye fav aku yg mmng fav gile2... yum2.... hehehe... tp thn nie cm mls nk beli.... t tkt x abis... cri je la.. mkn kat umah org.. blh ke? hehehe...


Aku bru tngok pon dh trliur.... dapnye.. nyum2...


Mak cik eda aku pandai wat nie... slalu die msti watkan... sbb die tau aku mmng suke gile... die wat sdp, gebu n x hancur.. cm ne tah.. sgt sdng elok... tp dh dr thn lps die x wat.. sbb mkn x sehat.. urm... tringat2 rase sdpnye Cek Da wat.. 



Tiap thn, mak aku msti oder ngn kwn die biskut coklat bdm nie... aku mmng suke thp gaban... t mase raye.. bskt nie msti dh tnggl suku...aku balon..  hehehe.... kang mlm2 ngunyah dpn tv.. mmng nyum2... tp mak aku kate.. skrng aku dh kawen.. die x mo bli dh la.. sbb tukang mkn x dek..(aku la).. rindu la titibe... rindu dok lelame umah mak aku cm mse bujang dlu.. dok mlantak kuih raye smp kene mara... rindu dga mak aku membebel.... bebel bile aku bngn lambat, bebel sbb aku x mngemas.. bebel bile beli baju raye msti 2-3 helai.. mngabiskan duit kate mak aku... hehehe... rindu nak tolong mak msk2, kecoh2 kat dapo, smbl msk makanan tu sikit2 aku sumbt dlm mulut.. rindu borak2 ngn mak.. berjam2 n x bangn2... kat dapo smbl mulut ngunyah2.... urm.. rindu semuanye....


Yang nie aku slalu beli je kat opis... tiap thn mesti ade kwn2 yg jual.. depa bg rase dlu.. so yg sdp tu mmng akan aku beli.... klu x de yg sdp aku bli kat PKNS je.. wajib beli... syookkkk...huhuhu....tp thn nie.. x de bli pape kot.... kate en asben.. kakak2 die slalu bg kuih raye... so aku x yah beli la.. t jd betambah2 bnyk plk.... t bazir...

Klau shoppng plk.... dlu mse bujang tiap thn msti mau pg jln TAR... slalu p siang la.. mlm t mak aku bising.... syok wey... Pg ngn cousin2... dr baju, bunga semua ade.. beli tu x de la membeli sgt... selai 2 je.. nak jln je lbh... harge kat sane mmng murah2..berbandng ngn harga brng2 kat Shah Alam nie... tp skrng dh kawen x p dh... malas nak bersesak2... ngn keadaan aku yg acam nie ha... terboyot2 nk rempuh lautan manusia tu.. aiiishhh.. x kuase aku... huhuhu... btw... walaupon acam tu.. aku still ade gak la smbar selai baju kurung kain linen... tp cri kat sini2 jer... saje cri kain linen sbb en asbennye bju kain acam tu.. hehhee... n skrng ngh skodeng baju kaftan plk... mencinye nk bli kaftan nie... sbb ble aku try je.. bahagian dpn die msti trjongket... trnaik dek peyot nie.. aduyaiii.... geramm je...





Thn nie mmng alhamdulillah... sepanjang bln pose nie... aku dh terime 4 kali org bg kurma (seme brend best2), kuih raye dh pena dpt sekali (kelab bg), kerepek g... chesse tart... kalau lauk pauk n kuih x yh ckp... org bg anta kat umah.. mmng slalu... syukur alhamdulillah.... n kebetulan dpt plk bonus... so blh gune tuk tuka duit raye.... semua tu rezeki... Alhamdulillah.... mngkin rezeki kawen n rezeki pregnnt....




Salam Ramadhan
-Ain Laily-

Aug 15, 2011

Jembalang Tanah

Nak nenok momok d siang ari? hehe.... jom layan... momok nie ade kat Jepang je tau.. Jembalang2 nie kalau trserempak ngn aku msti aku dh trperanjat gile babas.. hehehe...


Weird Fashion In Japan @ strange world

Weird Fashion In Japan @ strange world

Weird Fashion In Japan @ strange world

Weird Fashion In Japan @ strange world

P/s: x baik takut2kan org tau... hehehe


Salam Ramadhan
-Ain Laily-


Perkembangan Janin Minggu ke-20

Pejam celik.. pejam celik dh 20 minggu usia bby dlm peyot nie.. means dh 5BULAN!! awsemmm tol.... hehehe... perut aku pon dh mkn membulat menunjukkan sexy beliau.. hehehee.... n paling aku kembang idung coz aku x tnggl puase g... Alhamdulillah sgt.... Allah bg aku kekuatan tuk mengerjakan ibadah puase nie... 

Oh msk 5 bln nie... bby aku dh gerak2... mnggu ke 18 ri tu g dh grk2.. tp mnggu ke 20 nie die mkn trserlah sket... hehehe... tp so far bby dlm x bnyk ragam... hehehe.. tak tau la t... tp mummy doakan moge bby mmy nie jd anak yg baik2.., dga ckp org tue.., x bnyk ragam...jd anak yg soleh / solehah yup... nie aku de amik dr babycenter.com tntang perkembangan bby.... msti bnyk kwn2 yg janin seusia ngn aku kan? jom skodeng pe jd bile dh msk 5 bln nie...
Bayi anda berukuran lebih kurang 6.5 inci / 16.5 sentimeter dari mercu kepala hingga ke punggung dan terus-menerus menambahkan berat badannya. Satu lapisan bahan yang licik dan putih bergelar verniks kaseosa mula membalut bayi anda dan melindungi kulitnya semasa dia berendam lama dalam cecair amnion. Ianya juga akan menyenangkan pelahiran. Pada minggu ini, bayi lebih banyak menelan dan ini merupakan latihan yang baik untuk sistem pencernaannya. Setelah bayi anda menelan cecair amnion, badannya akan menyerapkan air yang terkandung di dalamnya dan menyalurkan selebihnya ke dalam usus besar. 
Anda mungkin mahu mengikuti kelas antenatal jika anda belum lagi berbuat demikian. Samada anda ibu buat pertama kali atau hanya mahu mengulang kaji, anda akan mendapat manfaat apabila mengikuti kelas berstruktur. Apapun falsafah di sebaliknya, kelas antenatal boleh menyediakan anda bagi menghadapi semua kesukaran dan kesakitan kelahiran. Anda harus merancang untuk menamatkan kelas menjelang37 minggu kehamilan, sebab pada masa itu anda dianggap sudah cukup bulan dan pelahiran boleh bermula bila-bila masa. 

Berhati-hatilah dalam memastikan anda mendapat zat besi yang mencukupi. Bayi anda memerlukannya bagi pembuatan sel-sel darah merah, antara lain. Sebenarnya, adalah sukar untuk anda mendapatkan jumlah yang terlalu banyak dari makanan semata-mata, kecuali dengan memakan secara berlebihan. Makanan yang kaya dengan zat besi adalah antara lain, daging merah tanpa lemak, ikan, kekacang lentil, bayam dan bijirin yang diperkuatkan dengan zat besi. Lihatlahpanduan makan secara baik kami untuk melengkapkan semua maklumat yang anda perlu ada. 

• Nota: Pakar-pakar menyatakan bahawa setiap bayi berkembang secara berlainan - walaupun semasa dalam kandungan. Muka surat-muka surat di bahagian ini disediakan untuk memberi maklumat umum mengenai perkembangan fetus dalam rahim. 





Salam Ramadhan
-Ain Laily- 

Aug 12, 2011

Berapakah nilai seorang isteri?


Sempena bulan Ramadhan yg mulia nie.. suke plk aku bace artikal2 keagamaan nie.. ade 1 nie aku bace td.. n rase nak share sgt2 ngn kwn2 semua... semoga sntiase mnjadi rujukan tuk aku n suami jugak... slamat membaca n beramal.. hehehe...

*******************************************************************

Mulianya seorang isteri disisi Allah... 
"Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri ini pada keluarga, suami dan anak-anak." 

Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri mereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak. 





1) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.

2) Di akhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan pahala extra yang banyak dia terima di atas segala kebaikan suaminya yang tak disedari. Contohnya bila dia redha suaminya pergi berjemaah di masjid atau ke majlis ilmu, bersedekah.. ganjaran Allah ke atasnya jua. 


3) Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat dia tak nak masuk syurga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga. Di dunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat. 


4) Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat di dalam dan di luar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain.. Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah SWT agar tidak derhaka denganNya.
 

********************************************
Sesungguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki. 
Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki, juga bukan dari tapak kaki.

Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir kepada kamu (lelaki), lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan wanita, dekat dengan hati lelaki untuk disayangi. 

********************************************


Woman was made from the rib of man, She was not created from his head to top him, Nor from his feet to be stepped upon, She was made from his side to be close to him, From beneath his arm to be protected by him, Near his heart to be loved by him. 

********************************************



"Wahai Ya Allah!... ku tak layak ke Syurgamu ... namun tak pula aku sanggup ke Nerakamu... kamilah hamba yang mengharap belas darimu .... 

"Ya Allah... jadikanlah kami hamba-hamba mu yang bertaqwa .. ampunkan dosa-dosa kami, kedua ibubapa kami, dosa semua umat-umat islam yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia"...... 

Kubur itu gelap, cahayanya ialah Laa Ilaaha Illa Lah.. Jika diletakkan langit dan bumi di sebelah dacing, dan kalimah ini di sebelah yang satu lagi, pasti lebih berat lagi nilai kalimah 'Laa ilaaha illa LLah' ini. Rasulullah SAW bersabda (mafhumnya): "Wahai manusia! Ucaplah 'Laa ilaaha illalLah', kamu pasti berjaya!" 

Marilah kita ucapkan kalimah ini: 
"Laa ilaaha illallah!" x 10
*******************************************************************


So ape yg aku nk rumuskan kat sini... seburuk mane pon wajah/bentuk isteri korang.. sayangilah die yup... 

Salam Ramadhan 
-Ain Laily-



Leno Sale

Leno wat sale, gile2 murah wey.... aku mmng suke bnde2 murah g... lg murah smp kasi free lg i loike yu... hehehe...jom serbuuuu..... Harge strt dr rm5... kebanyakkan yg ade kasut2.. tp brg lain acam baju, bag ke ade gak... Nak p? Okeh.. lokasi die kat Dewan MBSA, Sek.17, Shah Alam.... sale strt dr 11-14 Ogos 2011... pape bukak je website Leno tuk nak tau pape g yup... Slamat mncuci mate  (^_^)~~







Salam Ramadhan
-Ain Laily-


Bag baru... yeay.....


Sale..sale..sale...sale... jom p perabeh duit poket.. kat Centro.. dkt ngn J.J Bukit Raja.. time nie la nak bli handbag yg ade jename sket...ari kan nak raye... alang2 nk menukar2 yg baru.. coz bli klu time bkn sale aku mmng x mampu r.. hehehe... Sehari je tau.. Ade brand coach, prada n longchamp... tp bese r klu sale2 acam nie kan.. x de la derang nk bg korang stok baru2... seme design lame sket.. hehehe... Tingkat 3 tau... jgn p tngkat lain... t x jmpe.. ..



Salam Ramadhan
-Ain Laily-

Justin



Hehehe... sempoi kan.. gamba nie aku jmpe kat blog org lain.. saje amik tempek kat sini tuk share ngn kwn2 plk.. hehhehe...


Salam Ramadhan
-Ain Laily-

Aug 10, 2011

Aku x tau la ngidam ke x.... Mase mumule preggy dlu.. aku asyik nk mkn burger ramly je... mementang la bpk aku ramly.. hehehe... sdp wey.. murah pon murah rm2 je... Burger yg pling aku suke yg kt kdai ikan bakar kat Klang... dap...



Tp semenjak aku msk transmeter ke 2 nie.. aku asyik nk mkn cheeze choc je... smp mak mertua n asben pon dh jd suke gak... hehehe...  Atleast 1 mnggu msti mau pekene 1 kali.... n g 1 famous amos cookies.. ohh yummieyyy... mkn yg mnggemukkan je skrng nie aku...




Salam Ramadhan
-Ain Laily-

Kejang kaki~~ sob..sob....

Lately nie... aku slalu sgt kejang kaki....senang ckp.. strt msk bln pose nie.... asal bangn tdo je.. kaki krem.. arghhh.... sgt x best okeh perasaan ituh... sob..sob... klu x bngn tdo.. mlm mse ngah syok2 dengko pon bleh trkejut, trbngn jap.. titibe KREM... hampas lemon btl.... tngk en asben ngah sdp tdo sblh.. bengkak je ati aku... jeles weh...




Ramai org kte sbb kaki kejang nie.. coz bdn dh mkn berat.. so kaki mudah krem.. tp nie kan bln pose... berat aku siap trun 1 kilo g... (padahal org lain dh trun berkilo2 x kcoh pon.. hehehe, nak kate bby beso.... perut aku acam kecik je... urm.... asal ek?

Mngkin sbb sejuk kot.... Opis aku nie kan acam Cameron hgland... tp tu kat opis.. kat umah panas weh... tdo berkipas pon still brpeloh2...

Kak Ana kate.. name lain bg kejang kaki nie Kejung biawak... ye ke? hehehe... nape blh kebiawak plk.. hehehe... Ade org ganu plk pnggl setok karung... mcm2 pnggilan kan?

Klinik yg aku yg checkup tu (yg privrt) ade bg pil kalsium.. tp aku x mkn pon... sbb klinik gov yg aku wat checkup plk kte x yah mkn... (aku wat due2) so aku dengor yg gomennye nasihat r....

Ni ade beberape tips tuk org yg slalu kekejangan kaki acam aku nie.... tips nie hasil dr aku nanye kwn2 seantero yg aku ade.... mne la tau ok kan.. so slamat mencube.. slamat la tuk aku gak.. insyallah.....

1) Jgn brdiri ke duduk ke smbl silang2 kaki dlm tempoh lame....
2) Sblm tido tu xcersize sket2... cm regangan otot sblm p joging tu....
3) Bnykkan mnm air suam...
4) Klau blh slalu la mndi air suam (gune heater je)..
5) Susu tuk ibu2 mngandung tu jgn lupe mnm...
6) Pakai stokin mase tdo...
7) Ade yg kate mnm kopi Radix secawan bleh ilangkan kejang...
8) Ade kate tuam ngn air panas / remdam kaki dlm air panas slalu... boleh ke?

Klau semua petua x leh gak.. korang kejutkan je laki korang kat sblh tu mntak urutkan... sdpnye die tdo.. bnyk cantik... hehehe....



Salam Ramadhan
-Ain Laily-

Aug 9, 2011

Jom main teka-teka :~~ PETUA ~~:

Seme org yg preggy meti nak tau pe jantina janin derang.. sbb pe? Klau aku nk tau jntina nie untk senangkn nak wat preparation... nk beli baju ke, brg keperluan ke, nak prepair name2 yg tomey2 ke.. kan...  (yg sebenornye xcited je lebih.. hehhehe...) Tuk yg berduit.. korang p je kat klinik.. biasenye kandungan 4 bln keatas dh ble nmpk jantina bby... tp ri tu aku p scan mse 4 bln x nmpak pon jantinanye... huhuhu.... en asben ckp.. nnti dh nak msk 6 bln ble la p scan lg....  arghh.. lmbat plk nak mencpai 6 bln tu.. hehehe... *jgn glojoh sgt ek ain.. huhuhu...







Ade gak petua2 org lame yg aku terbace.... yg blh d gunekan tuk nak tau jantina bby.... Cume ketepatan die tu aku x bape sure la kan.. bkn aku bidan pong.. kikiki.... wel..wel.. wes... sape2 nak mencobe blh la d persilekan.. hehehe...

1) Tengok perut korang ye mummy2.... klu uolsnye belly tu tajam je cm kedepan, so maybe baby tu t lelaki... Tp klu peyot tu bulat or lebar ketepi... mknenye gugurl... *Perut aku cm boyot kedepan je... boboy ke t ek? wallahualam...

2) Mase uols tido suke mengereng arah mane? Kalau ke kanan, then mngkn anak tu t boboy... klu suke mengereng ke kiri... mngkin anak tu t gugurl... *aku kekadang kanan..kekadang kiri... kdng tdo strt kiri.. bngun kanan... aiyoo... cucahnye... huhuhu...

3) Rase berat peyot yg boyot tuh ye.... Klau ur bby ske brtenggek blh kanan, mngkin t anak lelaki.... Kalau die ske lepak blah kiri plk.. mngkin pompuan.... *aku blm blh rase sgt g yg nie.. x sure berat die blh mn g.... 

4) Slain tu.. kene tngk gak pe pe'el mummy2 gak... klu mummy time nie suke solek2, warne2 pinky2 ke.. n pape yg nk menjerumus utk ke gugurl.. so means t insyallah dpt la gugurl.... Tp kalau asyik malas je.. nak mandi malas, nak solek malas, nak gaye2 stylo2 malas.. so mngkin t dpt boboy..... *Aku mase awal2 preggy dlu... mmng malas, nak keje malas, nak bngn tdo malas, nk kemas malas, nak mkn mls, nak solek mls.. seme mls... tp nie dh msk 5 bln.. bnyk plk rajinnye... rajin nak cube2 masak, rajin n gatal je tngan nk beli2 hiasan umah, dh pandai beli n pkai lipstik okeh, tah la.. t msti berubah g kot....

5) Tengok garisan kat peyot tu.... amacam? street tegak dr atas ke bwh cm higwey x? terang cm Astri HD x? so klu acam tu... maybe boboy.. tp klu garisan tu trputus2 acam msk jln kampung blm tar... maybe gugurl... *tp aku x phm la nk nenok garisan nie... blm nmpk g kot....

6) Tngk muke kome2 sekalian.... klu muke berseri2.. cun je manjang.... x bsh muke pon still manis je laki ko tngk... so maybe t dpt boboboy... Tp.... klu muke kusam je... pakai la makeup 18 inci pon...still x brseri... mngkn t dpt gugurl... sbb bby gugurl nie suke tarik seri muke mummy die... *muke aku nmpak seri x?

7) Slain tu, p tngk buku lali korang ye mummyssss.... klu licin, putih.. ermmm mngkn t dpt anak jantan yg gagah.... klu acam ijao2 je.. maybe dpt pompuan yg ayu.... so apekah warne buku lali korang? yg dh merekah2 tu..arap maklum la.. x de nk nmpak penye g t.... *nie aku pon x reti...

8) G 1... klu korang try agah2 anak org lain tu.. ce nengok... baby pe yg suke kat korang....? klu bby gul yg suke kt korang means t dpt boy... n klu bby lelaki yg suke kt korang plk... t dpt la lelaki.... *Kebanyakkan yg aku dok kacau.. yg baby boy yg suke kat aku... gul sombonk sket... adekah gul? Oh.. mak suspen yu...

Tp.... aku x nk korang pecaye bebulat... sbb t jd pe plk kan... aku sndri pon x leh detect aku nie.. memberanakkan anak pe? adekah gugurl? boboboy? x kesah la.. yg pentng t lahir2 sehat n gebu.. hehehe....

Erkkk.... jap2.. ade g 1 petua yg aku jmpe... nie dr Chine... wahhhhhh jgn memain mak jah.. dr Cine okeh... hehehe.....






Klu yg kat atas nie... kene tngok.. usi uols mse nak teberanak t bape.. cm aku... mase d jngka due tu umur insyallah 27thn (wlau x ckp 27) n due januari.. so t dpt gugurl... ye ke...? leh caye ke? pape pon... kite tungguuuuuuuuu..... slamat memeningkan kepale.. n slamat brpuase....


Salam Ramadhan
-Ain Laily-


Perkembangan Janin Minggu ke-19






Anda mungkin telah biasa dengan perubahan bentuk tubuh badan baru. Namun mungkin ada yang merasa bimbang jika perut anda terlanggar dengan apa-apa objek sementara anda belajar untuk mengimbanginya. Jangan bimbang dengan bayi anda di dalam tubuh anda kerana ianya dilindungi terhadap perlanggaran atau lebam-lebam.

Apa yang berlaku pada bayi anda?
Bayi anda kini berukuran kira-kira 6 inci atau 15cm panjang dan berat kira-kira 200 gram. Pada peringkat ini, kalenjar minyak sedang mengeluarkan verniks iaitu satu lapisan putih yang mengelilingi badan bayi sebelum ia dilahirkan.


Apa yang berlaku pada anda?
Tambahan berat badan anda pada masa ini antara 3.6 – 6.3kg. Daripada berat ini, hanya 200 gram sahaja berat bayi anda. Selebihnya adalah plasenta kira-kira 170 gram, pundit amnion kira-kira 320 gram, berat uterus kira-kira 320 gram, berat buah dada anda lebih kurang 180 gram setiap satu. Selainnya adalah pertambahan darah di dalam badan anda. Jantung anda pula sedang bekerja dua kali ganda mengikut keperluan darah yang sedang meningkat. Uterus dan kulit anda memerlukan dua kali ganda darah daripada sebelum anda hamil dan keperluan untuk buah pinggang pula sekitar 25 peratus.

Pengambilan nutrisi anda – Penggunaan herba semasa kehamilan.
Mungkin sebelum ini anda pernah menggunakan herba-herba dan botanicals, pil-pil atau serbuk untuk merawat penyakit. Kini setelah anda hamil, langkah yang bijak ialah meninggalkan kesemua herba-herba tersebut tanpa nasihat doctor. Mungkin daripada anda percaya bahawa herba-herba adalah selamat dan oleh itu anda terus menggunakannya tetapi ia boleh mendatangkan bahaya pengambilan semasa hamil. Bebarapa herba boleh mengganggu usus-usus serta bayi. Oleh itu setiap pengambilan herba mestilah mendapat nasihat doctor terlebih dahulu.




Salam Ramadhan
-Ain Laily-