My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Jan 24, 2014

Birthday alya n mmy ayu

Happy birthday alya.. Semoga jd anak yg solehah, brjaya n jd penyejuk hati mmy n ddy... 
Happy birthday jgk tuk mmy alya... Dh tue kite ayu.. Hehehhe... 


Due2 hot mmy nie baru pas abis pantang..anak ke 2... Aku bile g yup? Doakan rezeki aku dtg cepat ye kwn2 ;)

Puding karemel





Bahan-bahan:
5 sudu makan susu cair
5 sudu makan gula
6 biji telur- pada suhu bilik
1 titik esen vanila
air 1 cawan teh 
1/4 butter


[ KARaMEL ] 
10 sudu besar gula di masakkan di atas api yg sederhana smp jadi syrup.Tuang ke dalam loyang. Ketepikan. (karemel nie akan keras cm gule2.. tp jgn takut.. t die ok balik)


Cara-cara
1. Kesemua bahan tu masukkan dlm mixer / blander... atau pon.. nak pukul pakai senduk pon boleh.. apa2 sahaja.... smp sebati.. kalau blender g senang.. masuk.. blend x smp 1 minit..agak sebati.. dh siap.. x yh smp nk berbuih sgt...
4. Tuang bahan2 nie ke dalam loyang yang ada karamel tadi n kukus...
5.  Bila dh masak.. karemal yg keras td akan cair... Biarkan 5 minit. n boleh terus makan...
8. Kalau nak lg sdp.. masuk dlu dlm peti ais n makan sejuk2... nyaman woooo~~~

selamat mencube :)




xoxo
-ainlaily-

Ddy & mmy birthday celebration (+anniversary)


Birthday kali nie cam biase.. weols smbut anak beranak je... me, ddy n orkid... Kali nie smbut kat Bumma Gump, Sunway Pyramid, Subang....






Ni fav menu.. wajib order nie.. tp nie derang akan suruh korang shake..shake ber 'salsa' dulu... buat bende tu mmng sempoi.... huhuhu...





Menu ke 2 wajib order klu ke bubba gump.. nie bkn yg pedas tau.. yum2...




1st time try ribs derang... urm.. not bad... ade rase kicap2 sket... huhuhu...





kids eat for free.... menu orkid kali nie..burger.... tp yg die fav.. tu.. jeli sirap org kawen tu gak... huhu...




yeayyyy....




peace!!!







hamikkk ko... aku n aswad klu makan mmng cam org gile sket... almaklumlah.. bkn senang nak ajak laki aku kua.. asyik ade job je...


Hadiah aku untuk diri sndri kali nie ~~batik~~ aku mmng lame dh tringin nak beli nie.. maklum lah keje gomen.. tiap khamis kan mmng kene pakai batik... tp x pena bli g batik ori Terengganu.. tu yg teringin tu.. bli je la... klu x.. mmng x merase la.. mase bayar tu ttp je mata... huhu....








Anakku


Selfie dr orkid ;)

Girls day out

Semperna cuti sekolah nie, aku bawak adik aku bercuti kat setia alam mall je.. Hahaha.. Jauh x? Jauh giler kan? Hahahaha... Kitorang p tngok wayang...

Kawan adik.. Huny n adik mija ;)

Yumyum... 


Bff aku nie mmng x kan ku tinggalkan la kan.. Huhu... 


Die la yg paling seronok sebenarnye ;)

Kitorang tngk cite the hobbit... Best.. Seb baik anak aku blh masuk.. So far.. Ok la.. Cite best..anak aku pon x meragam.. Huhu..






Jan 21, 2014

Amanda';s turns 5 n orkid's turns 2

Finally weols buat birthday orkid.. Last year kan x buat...  Tp buat kecik2 je... Orkid share ngn amanda... 


Cun kan banner yg aku buat nie.. Kikiki.. Angkat bakul msuk sndri ;)










Kek orkid



Kek Amanda



Kek iskandar... Titibe ade kek org besar plk.. Huhu... So d sebabkan x nak nmpak x best...gantikan manda dgn budak yg ala2 besar derang... Bella ;)








Orkid, amanda n bella


Weee~~~ ceria sungguh 



 
Majlis nie d hadiri adik beradik saja.. Buat kecik2 kat umah mak mertua.. Alhamdulillah ;)









Hari jadi orkid ke 2 tahun...

Selamat hari jadi anakku.. Semoga menjadi anak yg solehah, d berkati, d beri akal fikiran yg sempurna, d berikan rezeki yg melimpah ruah dr sumber yg halal n d beri kesihatan yg baik.. Amin..



Tq nenek coz buatkan suprice birthday utk orkid.. Syg nenek... Dah 2 tahun orkid.. Kejap je mase berlalu ;)



Mmy n orkid




Super bambam mika ;)




Jan 16, 2014

Solat Dhuha


سۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيم


Solat Sunat Dhuha boleh dianggap sebagai rasa terima kasih seseorang hamba kepada Allah SWT atas segala berkah hidup yang diberikan-Nya.
Rasulullah SAW tidak pernah meninggalkan solat ini tanpa keuzuran dan umat Islam amat dituntut melakukannya. Abu Hurairah pernah berkata: “Rasulullah SAW berwasiat kepadaku tiga perkara agar jangan ditinggalkan puasa tiga hari tiap bulan, dua raka’at Dhuha dan Witir sebelum tidur.”
Daripada Abu Dzar r.a., Rasulullah SAW bersabda: “Hendaklah masing-masing di antara kamu setiap pagi bersedekah untuk setiap ruas tulang badanmu. Maka tiap kali bacaan tasbih adalah sedekah, setiap tahmid adalah sedekah, setiap tahlil adalah sedekah, dan setiap takbir adalah sedekah. Menyuruh kebaikan adalah sedekah, mencegah keburukan juga adalah sedekah. Dan sebagai ganti daripada itu semua, cukuplah mengamalkan dua rakaat solat Dhuha.”   (HR Ahmad, Muslim dan Abu Daud)
.
Paling banyak yang dikerjakan oleh Rasulullah ialah lapan rakaat dan paling banyak yang disabdakan oleh baginda ialah 12 rakaat. Paling sedikit yang boleh dikerjakan adalah dua rakaat.
Nabi Muhammad SAW  bersabda: “Wahai anak Adam! Janganlah sekali-kali kamu malas mengerjakan empat rakaat solat Dhuha, maka akan aku cukupkan keperluanmu sehingga waktu petang.”   (HR Al-Hakim dan At-Tabrani)



Cara Mengerjakan Solat Dhuha

Solat ini boleh dilakukan sekurang-kurangnya dua rakaat sehinggalah 12 rakaat, tetapi yang paling banyak dikerjakan oleh Rasulullah ialah  lapan rakaat.

Niat Solat Dhuha

Inline image 1
2.  Antara surah-surah yang dianjurkan ulama ialah:
.
a.  Solat sunat Dhuha dua rakaat:
i/  Ayat al-Kursi 10 kali dan Al-Ikhlas 10 kali atau;
ii/  As-Syams dan Ad-Dhuha. atau;
iii/  Al-lail dan Al-Insyirah.
.
b.  Solat Dhuha lebih daripada 4 rakaat;
i/  Solat Pertama :   As-Syams dan Ad-Dhuha.
ii/  Solat Seterusnya :   Surah al-Kafirun dan Al-Ikhlas

3.   Semasa sujud terakhir bacalah sebanyak 40 kali:


Inline image 1
.
.
4.   Selepas memberi salam, bertasbihlah 10 kali:
Inline image 2

5. Berdoa

Inline image 3