My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aug 1, 2011

Salam Ramadhan

Pejam celik.. pejam celik... 1 Ogos 2011 (Isnin) nie dh brsamaan1 Ramadhan 1432H..Thn nie.. thn pertame aku brpuase brsame suami n mertua... n ade bby brsame dlm peyot boyot aku nie... bby yg setia menemani mmy die tuk 9 bln nie.. Insyallah... aku agak nebes sbenarnye... coz blur2 g... pe sahur yg suami aku suke, pe brbuka yg patut aku wat tuk mertua.. n mcm2 g yg brmain kat benak otak aku nie... aku doakan semoga aku dpt buat yg trbaik tuk keluarge aku... 

Aku gak nk ucapkan Salam Ramadhan Al Mubaraq tuk kwn2 semua... Selamat berpuasa n semoga kite ambil kesempatan d bln yg mulia nie...utk menambah n melipatkan gandakan amalan n pahala kita... Sahur tu sahur jugak... solat subuh n Terawih jgn lupe ek...... (nie tuk diri aku sndri gak nie...) hehehe...

Apa2 pun aku nak mintak maaf sgt2.. kalau ade terlanjur kate, bahase atau apa2 perbuatan yg sengaja or yg x d sengajakan... halalkan mkn minum yg aku dok main cekau dlm pinggan korang atau yg korang blanje or trpakse blanje.. heehehe... yg ikhlas blanje tu trima kasih sgt... yg dh biase mnm pagi, trbiase isap rokok.... korang jgn trlupe plk.. trbuat gak time2 pose nie.. hehehe.. tuhan nmpk tau.... 


Ni ade niat tuk pose sebulan tuk kwn2...:-

niat puasa ramadhan





Ni... dlm ruminye... :-


nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa..
Ertinya:  “Sengaja aku berpuasa esok hari untuk menunaikan fardhu puasa pada bulan Ramadhan bagi tahun ini kerana Allah Taala “




Ni...niat puase fardhu:-



Niat puasa Ramadan
Ertinya: Sahaja aku puasa esok hari menunaikan fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.


Ni...niat tuk nak buka puase t:-


Doa berbuka puasaErtinya: Ya Tuhanku keranamu jua aku berpuasa dan denganmu aku beriman dan di atas rezekimu aku berbuka dengan belas kasihanmu Ya Allah yang amat mengasihani.

Slamat berpuase dr aku (Ain Laily) n  suami (Aswad) tuk kwn2 semua


muah
-ainlaily-

No comments:

Post a Comment