My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Aug 10, 2011

Kejang kaki~~ sob..sob....

Lately nie... aku slalu sgt kejang kaki....senang ckp.. strt msk bln pose nie.... asal bangn tdo je.. kaki krem.. arghhh.... sgt x best okeh perasaan ituh... sob..sob... klu x bngn tdo.. mlm mse ngah syok2 dengko pon bleh trkejut, trbngn jap.. titibe KREM... hampas lemon btl.... tngk en asben ngah sdp tdo sblh.. bengkak je ati aku... jeles weh...




Ramai org kte sbb kaki kejang nie.. coz bdn dh mkn berat.. so kaki mudah krem.. tp nie kan bln pose... berat aku siap trun 1 kilo g... (padahal org lain dh trun berkilo2 x kcoh pon.. hehehe, nak kate bby beso.... perut aku acam kecik je... urm.... asal ek?

Mngkin sbb sejuk kot.... Opis aku nie kan acam Cameron hgland... tp tu kat opis.. kat umah panas weh... tdo berkipas pon still brpeloh2...

Kak Ana kate.. name lain bg kejang kaki nie Kejung biawak... ye ke? hehehe... nape blh kebiawak plk.. hehehe... Ade org ganu plk pnggl setok karung... mcm2 pnggilan kan?

Klinik yg aku yg checkup tu (yg privrt) ade bg pil kalsium.. tp aku x mkn pon... sbb klinik gov yg aku wat checkup plk kte x yah mkn... (aku wat due2) so aku dengor yg gomennye nasihat r....

Ni ade beberape tips tuk org yg slalu kekejangan kaki acam aku nie.... tips nie hasil dr aku nanye kwn2 seantero yg aku ade.... mne la tau ok kan.. so slamat mencube.. slamat la tuk aku gak.. insyallah.....

1) Jgn brdiri ke duduk ke smbl silang2 kaki dlm tempoh lame....
2) Sblm tido tu xcersize sket2... cm regangan otot sblm p joging tu....
3) Bnykkan mnm air suam...
4) Klau blh slalu la mndi air suam (gune heater je)..
5) Susu tuk ibu2 mngandung tu jgn lupe mnm...
6) Pakai stokin mase tdo...
7) Ade yg kate mnm kopi Radix secawan bleh ilangkan kejang...
8) Ade kate tuam ngn air panas / remdam kaki dlm air panas slalu... boleh ke?

Klau semua petua x leh gak.. korang kejutkan je laki korang kat sblh tu mntak urutkan... sdpnye die tdo.. bnyk cantik... hehehe....



Salam Ramadhan
-Ain Laily-

No comments:

Post a Comment