My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Aug 22, 2011

Ngomel... bla..bla..bla... Raya..raya....






Yeayyy... tnggal berape ari je lg kite nk raye kan? tringat zaman2 sekolah dlu.. zaman bg kad raye... best wey... kalau bg kat member kad raye.. member tu msti wajib balas... hahaha.. nanti kan nak gantung kat umah... kalau x tampal kat dinding.. t gantung kat bunga mak....  yg nak d pos plk... setem awal2 bln pose dh borong... hehehehe.. kunun cm hebat la.. hehehe... aku mmng suke kad2 yg gamba katun tu.. hehe.. sempoi...



Cam ne raye thn nie ek? kalau sblm nie aku bujang....senang je... mak aku akan selesaikan hal2 berkaitan semua juadah.. aku plk akan selesaikan hal2 kebersihan umah... pasang karpet, psng langsir, susun balang kuih raye,  mop/sapu, bsh toilet... pasang alas n bla2.... tu la rutin tiap thn... thn nie dh dok ngn mertua... adakah sama? tp mak mertua aku ckp jgn wat pape coz tiap thn adik bradik asben aku bg rendang, lauk pauk, kuih raye smp la ke air tuk raye... thn nie bg lg ke x ek? sbb kan laki aku dh kawen n dok stu... aiyaaa.. fenin.... Klau aku kemas pon... blh ke aku suke suki tuka langsir, psng karpet.. berkenan ke mertua aku ngn pe aku wat? klu raye.. slalu ramai ke dtg? set pinggn mane yg nk d keluarkan? urm.. tah la.. nie thn pertama as wife aku n aku agak nebes sket....moge2 semenye brjln ngn lancar....



Kuih raye fav aku yg mmng fav gile2... yum2.... hehehe... tp thn nie cm mls nk beli.... t tkt x abis... cri je la.. mkn kat umah org.. blh ke? hehehe...


Aku bru tngok pon dh trliur.... dapnye.. nyum2...


Mak cik eda aku pandai wat nie... slalu die msti watkan... sbb die tau aku mmng suke gile... die wat sdp, gebu n x hancur.. cm ne tah.. sgt sdng elok... tp dh dr thn lps die x wat.. sbb mkn x sehat.. urm... tringat2 rase sdpnye Cek Da wat.. 



Tiap thn, mak aku msti oder ngn kwn die biskut coklat bdm nie... aku mmng suke thp gaban... t mase raye.. bskt nie msti dh tnggl suku...aku balon..  hehehe.... kang mlm2 ngunyah dpn tv.. mmng nyum2... tp mak aku kate.. skrng aku dh kawen.. die x mo bli dh la.. sbb tukang mkn x dek..(aku la).. rindu la titibe... rindu dok lelame umah mak aku cm mse bujang dlu.. dok mlantak kuih raye smp kene mara... rindu dga mak aku membebel.... bebel bile aku bngn lambat, bebel sbb aku x mngemas.. bebel bile beli baju raye msti 2-3 helai.. mngabiskan duit kate mak aku... hehehe... rindu nak tolong mak msk2, kecoh2 kat dapo, smbl msk makanan tu sikit2 aku sumbt dlm mulut.. rindu borak2 ngn mak.. berjam2 n x bangn2... kat dapo smbl mulut ngunyah2.... urm.. rindu semuanye....


Yang nie aku slalu beli je kat opis... tiap thn mesti ade kwn2 yg jual.. depa bg rase dlu.. so yg sdp tu mmng akan aku beli.... klu x de yg sdp aku bli kat PKNS je.. wajib beli... syookkkk...huhuhu....tp thn nie.. x de bli pape kot.... kate en asben.. kakak2 die slalu bg kuih raye... so aku x yah beli la.. t jd betambah2 bnyk plk.... t bazir...

Klau shoppng plk.... dlu mse bujang tiap thn msti mau pg jln TAR... slalu p siang la.. mlm t mak aku bising.... syok wey... Pg ngn cousin2... dr baju, bunga semua ade.. beli tu x de la membeli sgt... selai 2 je.. nak jln je lbh... harge kat sane mmng murah2..berbandng ngn harga brng2 kat Shah Alam nie... tp skrng dh kawen x p dh... malas nak bersesak2... ngn keadaan aku yg acam nie ha... terboyot2 nk rempuh lautan manusia tu.. aiiishhh.. x kuase aku... huhuhu... btw... walaupon acam tu.. aku still ade gak la smbar selai baju kurung kain linen... tp cri kat sini2 jer... saje cri kain linen sbb en asbennye bju kain acam tu.. hehhee... n skrng ngh skodeng baju kaftan plk... mencinye nk bli kaftan nie... sbb ble aku try je.. bahagian dpn die msti trjongket... trnaik dek peyot nie.. aduyaiii.... geramm je...





Thn nie mmng alhamdulillah... sepanjang bln pose nie... aku dh terime 4 kali org bg kurma (seme brend best2), kuih raye dh pena dpt sekali (kelab bg), kerepek g... chesse tart... kalau lauk pauk n kuih x yh ckp... org bg anta kat umah.. mmng slalu... syukur alhamdulillah.... n kebetulan dpt plk bonus... so blh gune tuk tuka duit raye.... semua tu rezeki... Alhamdulillah.... mngkin rezeki kawen n rezeki pregnnt....




Salam Ramadhan
-Ain Laily-

No comments:

Post a Comment