My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Mar 19, 2012

mummyyy... otet nk tutu...

huhu... kalu lah anak aku dh pndai ckp msti die ckp cm tu dh kan... eee x sba nye... skrng pon die dh pndai ckp tau... 'wooo', 'akhuuuuuu', 'uuuuuu', n gelak dh berbuyi okey.. x de gelak2 x de suare tu dh... best gile ade anak nie kn... klu aku tau best cm nie.. dlu g aku dh pakse en asben kawen ngn aku cecepat.. hihi...

pejam celik2, pejam celik.. lbh krng g 2 mnnggu tuk aku msk keje blk... cm ne aku nak tingglkan princess aku nie... ya allah.. kau tabahkan la aku... huhu...blm pon msk keje.. aku dh cm nak sdh dh.. cm no nie..? huhu...

urm.. otet nie perot die snsitif sket... slah mkn skit kembung perot n klu die mkn makanan yg ade unsur2 kacang soya je msti kmbung... so... pemilihan susu a.k.a makanan die kne plih blt2... krng die nyanyi je spanjang ari...huhu... cian je anak mmy...

mase umo otet bru sbln.. mse dh nak dkt2 p cucuk tu la... aku dh strt bg susu cmpo2.. siang.. sepenuhnye aku bg bf... mlm aku bg cmpo(bf+susu formula).. msti ramai ibu2 yg mara kat aku kan? aku bkn x nak bg susu sepenuhnye... tp.. mase dlm pntng.. otet kerap yg tramat sgt mnm susu n berak mlm2... sat die mnm susu.. stngh jm g.. die bngn nangis cz berak.. pas berak tu.. die nenen blk.. nk tdo blk dkt 2 jm bru die mau tdo... nyanyi n berzikir je die.. pena strt kul 12 mlm.. die dh strt bngn2 n nangis2 n berak2.. n die btl2 nyenyak tdo blk kul 12 thgri tu plk... huhu... dugaan2.. smp lame2 susu cm x ckp.. masalah utama aku... aku x leh pam.. ble pam je sakit.. lame2 nple miss b tu pecah n berdarah.. otet nk bf pon aku pejam mate je.. coz sakit die.. tuhan je yg tahu... siang aku bg bf dgn bestnye n tnpe masalah.. sbb siang die bnyk titon... kjp2 je die bngn n nenen...


so nk share ngn kwn2, n mumie2 seme susu formula yg aku bg kat otet...bnyk tau... susu yg mule2 aku blikan...susu anmum... tp bile mnm die cm cirit birit.. berak2 yg lbh bnyk dr biase... nape tah.. aiyooo... kesian sgt tngk bby mse tu.. kesian kt atuk gk... atok x tdo mlm mnjage cucu die.. hihi...


susu yg ke2 aku bg nursoy.. susu berasas soya.. mase nie x tau g yg die x berape sesuai ngn soya.. perot die asyik kembong je.. mlm2 x leh tdo n nangis n nangis n nangis.. huhuhu.. dh la bdn x bape sehat kan.. yelah dlm pantang... mane bdn sakit2, mlm2 x leh tdo, bwh kat miss v berjahit lg.. huhu.. bile kenang blk.. nk snyum je rase..


tngk keadaan otet yg x brape best tu, tuka plk susu enfalac a+.. bnyk aku bace2 yg susu nie bgs tuk otak... tp tah la.. klu d pk2 blk.. susu pe pon bgs.. alaaa... semua org yg bijak pandai kat dunia nie bkn seme mmpu mnm susu pon.. ade yg lahir dlm keadaan miskin, daif, kaye.. mcm2... tah2 mnm teh o je mse bby dlu.. hihi.. n yg plng best.. otet x nak susu nie.. die tolak2 ngn lidah die... fuuhhhh.. lege mummy ddy syg.. coz susu nie mahal ooo....


cubaan yg seterusnye... mnm susu s26... ramai org ckp susu nie bnyk d gunakan kat spital2.. susu nie tuk mnggemokkan bdk... yeahhh... mmng berat otet naik dgn mndadak.. selere die tuk mnm susu pon naik ngn mendadak.. tiap sejam sekali die mnm susu...suke bebenor die susu ni.. smp bertelor la kat pp die tu.. huhu.. so.. mmng jd habuan aku tuk gigit2 je la pp tu kan.. nie la susu yg pling lame skali die mnm stakat nie... siang pon dh strt cmpo2 ngn susu s26 nie..


tp akhirnye aku tukakan jgk susu nie.. sbb die kerap kmbng perot la.. klu ikutkan kat susu tu tulis ade bnyk ingredients yg brasaskan soya.. lg pon.. yg aku pasan, bile aku mnm soya je.. otet pon mdh kmbng.. okeh.. so aku dh tau.. perot otet nie.. agak x brape ngam ngn soya... pe lg.. kasi tula la.. so susu ke5, aku tukakan ke susu lactogen... susu murah kate bapak aku.. bpk aku ckp.. seme anak2 die.. dr abg aku smp adik2 seme mnm susu nie...cube try tengok... tp malangnye.. otet xmo gak... die tolak2 ptng botol susuctu ngn lidah die..snggp die nangis2 smp tdo n xmo die mnm susu nie... aku dh feninnn..aku feninnn.. syg gugurl mmy nie nk cucu pe cyg.. ckp cpt sblm mmy geget ketak2 kt kaki tu... huhu


x yah pk bnyk... aku p kdai n bli je susu lain... aku bli dutch lady... ayah kate mngkin okey sbb dutch lady nie mmng keroje die wat susu je...susu kotak, susu tepong..kan? alhamdulillah.. die mnm susu nie.. tp die x suke sgt.. klu btl2 die lapo bru die mnm... ade dlm sehari 5 jam die x mnm susu.. die katop mulut die kemas2.. betuah tul anak aku nie... so.. d sbbkn die krng mnm.. die dpt la kes lambat berak.. 2-3 ari sekali bru berak skali.. smp ddy kate nk bwk p klinik... tp aku x bg.. x brani la... t kne enjet la.. msk wayar la.. aku x smp ati tngk.. xmooo..


skrng nie.. otet dh 2bln lbh n mmy tuka lg cucu die..nie kire dh kali ke 7 la nie.. skrng aku bg otet mnm susu anmum blk... sbb kate mak lang.. cube bg blk.. mane la tau ok ke kan.. so far.. otet mnm nie.. ok la.. dr berak 3 ari skali dh jd berak 2 ari skali.. ok la tu kan... skrng siang pon aku bg je susu formula nie.. mmy terpakse.. maafkan mmy ye syg...

susu yg terbaik adalah susu ibu...

4 comments:

  1. aik,bukan aritu berazam nak kasi susu badn ke? hehehe

    ReplyDelete
  2. mmng pon kak.. tp susu cm mkn kurang la.. lg2 bile dh strt cmpo.. lg mkn kurang... pam smp skrng x leh gune... niple tu cm jd pecah... cakittt.. hihi

    ReplyDelete
  3. laily,utk fully breastfeed kena guna pam yg btul.tdk semestinya mahal..nipple klu pecah n berdarah, petuanya sapu dgn susu bdn sendiri ye.InsyaAllah luka akan berkurangan.

    ReplyDelete
  4. Oo ye ke kak shikin.. sy gune spectra..pinjm kakak ipar pnye.. bkn sy x sesuai ngn brnd tu kot.. klu pecah sapu ngn susu sndri ye? Sy x tau.. sy tauk mnyk gamat je..pas tu nle anak nk nenen t die wat muke pelik sbb ade rase mnyk hamat.. hihi.. cian die...

    ReplyDelete