My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Jul 11, 2013

Sup tulang daging lembu ;)

Assalamualaikum, hr ni..hr ke 2 kite berpuasa.. Pe menu berbuke korang td? Menu aku td.. Sup tulang + sambal kicap, sambal udang, telur dadar, ayam goreng berempah (rempah ni bkn yg slalu korang wat perap tauk bawang tu tau.. Ni resepi tuk ayam grill, tp aku wat goreng)... N kuih plk.. Aku wat kuih apam.. Fuhhhh!!! Brpeluh gak la bersilat kat dapo td... Huhu... Utk keluarga trcinta..apa pun boleh ;)

Aku saje nak share resepi sup tulang aku td.. Mane la tau.. Korang nak try ke...atau next time aku nk wat tp lupe ke.. Kikiki... Hewhewhew....

Tq gk kat kak ct(ibu orkid) cz bg msk lemak kacang n acik(akak ipar) cz bg msk asam ikan..yum..yum... 
 
Bahan2: 

Tulang lembu rm13..(bape kilo tah.. Hihi)
Daun saderi
Lobak merah
1 ulas bawang besar putih (bawang sate)
2 ulas bawang putih
Garam
Gula
1x Sup bunjut
Rempah sup (suku je guna)
Tomato

Cara2:
1)Rebus tulang daging lembu smp empuk.
2)Bila dh nak empuk masukkan carrot.
3)Dalam periuk lain tumiskan bawang smp naik bau, mskkan sup bunjut n rempah sup(msk suku je)-tumis smp hilang bau rempah sup. masukkan air suku gelas n kacau.
4)Masukkan daun saderi.. Kacau smp hampir lembut. 
5)masukkan garam 2 sudu kfc, gula 2 sudu mkn. Kacau smp sebati.
6)Masukkan sup daging td(semua yg rebus td). Kacau n rasa. Mskkn tomato.

P/s: ade org tauk kentang.. Sedap tu.. Tp aku malas.. Hihi.. Hias dgn daun sup, bawang goreng.. Ok la tu.. Cun..

Sambal kicap
Bahan2:
Cili api
Bawang putih
Gula
Kicap

Cara2:
Tumbuk semua bahan bersama2 smp sebati.. Siap !!! Mkn ngn sup panas2.. Sdp woooo...
 
 
xoxo
-ainlaily-
 

No comments:

Post a Comment