My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Aug 16, 2012

Bubur oat

Alamak stok makan tuk orkid dlm peti ais dh abis... pe menu nak masak g nie? Aku mmng x bape gemar buat bubur nasi tuk orkid... aku x pandai sgt.. g pon Orkid x bape suke la kalu buat bubur nasi.. cam mkn x bnyk... 

Sakit je jiwe kalau bg bubur nasi tu.. kene mcm2 care baru die nak bukak molot die tu... aishhh...  contoh cam.. kene buat cam main aeroplane... eee...uuuu.. weee.... *sudu tu trbang2... pom..pom..pom... t die dh gelak.. aku pon.. zuppppppp... sumbat nasi tu dlm mulut die... hahaha... gile kene brdrama dlu... klu bg makan yg bkn nasi.. t die sndri yg cam x saba2 mkn... kalu blh ckp tu.. agak nye die dh ckp... 'nak mummy... nak...' hehee.. agaknye la kan...

Slalu kalau masak tuk orkid, aku mmng akan buat lebih.. tp bkn la tuk stok seminggu... aku x suke cam tu... lame sgt.. aku rase cam kesegaran tu dh x dek... cewaaahhh.... biasenye buat tuk 1 kali mkn atau plng lame pon tuk 3 hari je..


Godek2 kat dpo.. jumpe oat... akak ipor aku kasi la nie... bedal la...soooo... menu Cik bunga Orkid tuk ri nie... bubur oat bersama kismis, kurma n kacang dal(kacang nie aku dpt mse akak ipar aku g sorang tu balik umrah ri tu... )


Kismis, kurma(buang biji) n kacang dal di blend smp lumat... pas tu msukkan dlm periuk bersame2 susu anmum 2 cedok, oat(aku bubuh 6 cedok yg pencedok susu tu), air suam... msk smp menggelegak...

Aku dh siap rase... sdp... yum2... rase manis buah... seeloknye kene tauk buah apple ke, kiwi ke.. tp kat umah aku.. semua buah dh abis.. so gune je la pe pon.. hihi....

Kalau tauk kacang nie g bagus... tp kat umah aku dh abis plk.. aku n en asben bedal ri tu.. bile nak msk tuk Orkid dh x dok.. kiki...


Muah
-ainlaily-




No comments:

Post a Comment