My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Jul 27, 2011

IC hilang~~~

Ari tu kan IC aku hilang.... aiyoooo... sengal la... urm... msti ramai g kwn2 yg sengal cm ku kan? slalu ilang brg.. ilang IC... so pe nak wat? jd Endon la jap.. hehehe... x pe2.. jgn glabah.. nie aku kongsi cm ne nk wat IC yup... heeee....

Dlu apak aku keje JPN... so aku x yah fenin2... pape bia let go kat apak aku je.. skrng die dh fencin.. so kene wat sndri.. OHHHH malasnye!!!!!! huhu... nak x nak.. pe leh wat kan? hehehe...

Okeh.. cm nie.. klu IC korang stakat hilang... korang x yah wat report2 dh la nie... polis pon dh naik meluat amik report org2 yg slalu cicir2 brg nie.... korang p je JPN yg berhampiran korang... amik nombor n tunggu turn.... tp x dok free la... bayor2 yob!! Byrn die acam nie:-

Kehilangan
Bayaran
Permohonan
Kompaun
Jumlah
Kali pertama
RM10.00

RM100.00

RM110.00
Kali kedua

RM10.00

RM200.00

RM210.00
kali ketiga dan seterusnya

RM10.00

RM300.00

RM310.00

Tp tu klu bg mereka2 yg lalai... klu kehilangan nie bkn salah korang... cm kene curik ke, ragut ke, umah terbaka ke... korang kene la p report dlu kat Pak polisi... t pas dh amik keterangan seme... depa akan bg korang selai surat... Surat nie la yg kite kene bwk p kat JPN tuk wat IC baru... klu ade surat nie.. korang x yah kene byr2... free je... n t IC korang akan siap dlm 10 ari... 

muah
-ainlaily-





No comments:

Post a Comment