My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sep 6, 2011

Puding Roti

Dessert tuk berbuka mlm nie.. weols nk try buat puding roti.. almaklumlah... mulut2 kat umah nie bnyk.... so baik buat je dr membeli... huhuhu..... Aku belajar resepi nie dr akak ipar aku... nak kate jd sejibik cam akak ipor aku wat tu idok la... tp blh la jd gak sikit2.. hehhehe.... Dah la.. sesape yg nak wat.. jom layan cara2 nak watnye....

Bahan-bahan A
500ml fresh milk
9 keping roti gardenia

Bahan-bahan B
4 s/b gula halus
2 s/b butter (cairkan dlu)
1 s/b tepung jagung
2 biji telur ayam
1 sudu teh esen vanila

Cara-cara
1)Koyak-koyakkan roti n rendam dlm susu...rendam dlm 20 minit.
2)Semua bahan B tu korang kacau n gaulkan.
3)Sapu loyang ngn butter sket... tuk x nk melekat...
4)Bahan A yang dh siap rendam tu tuang dlm loyang...
5)Bahan B yg dh siap gaul.. tuang atas bahan A td tu....
6)Taburla kismis ke, ceri ke.. pape hiasan atas sekali tu...
7)Panaskan oven dlu...
8)Bakar dlm 30 minit n suhu 180' C

Yeay... dh siap.... aku tauk buah kurma n buah ceri atas die.. saje nak abiskan stok2 yg ade kat umah mak aku tu.. jgn membazir... hehehee... 

Abg n mak aku suke d mkn cm tu je... ayah aku suke mkn ngn sos kastad... adik aku suke mkn ngn ais krim vanila... bak kate pepatah... tepuk dade.. tnye selere... selamat mencube kwn2... ( ~_~ )


Salam Ramadhan
-Ain Laily-


No comments:

Post a Comment