My Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Apr 11, 2011

Alhamdulillah

Alhamdulillah... atas berkat doa kwn2, adik badik n sedare mare semua.. akhirnye my mom dh ble kua hospital ptg td... Tp dh smp umah nie nmpk cm teruk balik la kaki die... fenin... cm bengkak n hitam balik... aiyooo... tp x pe la.. atleast kat umah... ramai org ble tengok kan.. jiran2, kwn2 mak, en asben pon ble temankan mak.. (kat spital die x le stay.. coz wat pompuan kan), adik bradik g ade... alhamdulillah.... aku pon... kalau jage mak kat umah ble tdo atas tilam.. kalau kat spital atas kerusi... cakit montottt ooo... hehehe.... 

Ni la sbb nape aku dh lame x update blog... my mak mertua sakit..... actually my mom nie dh lame sakit kaki + bengkak kaki... dh 1 mnggu lbh... tp weols dok asyik anto klinik Pandamaran... coz my mom x mau p spital... gile jenuh pujuk rayu la ko... die x mo gak.... urm... pe le wat kan... bile bengkak kaki dh makin sakit n sakit... ubat Klinik Pandamaran pon dh abis.. weols p lg... kali ke 2.. doc tu lekkkk je... x sruh p spital ke pe.. die bg ubat antibiotik je...dh la bg ubat sikit.... kedekutnye Klinik...  bile ubat pon abis g.. sakit x ilang g.. pe nak wat g? gggggggg..... kan... so weols trpakse la pakse mak p spital... mau ka.. tara mau ka... haruuusssss ikoot okeh... no bantahan...!! hehehe.. acam garang la plk... hhehehe.. eh x la aku ckp acam gitu kat my mom... x baikkk noooo....

Pas balik keje ari selase... aku bwk mak p spital HTAR Klang ngn alang...en asben x dpt ngantor skali.. coz ngah wat preparation tuk bridal fair.. Ni la no giliran kami....huhuhu...


Staff spital ngah cek darah my mom.. coz depa pelik la kan.. kaki sakit n bengkak x ilang2... cek punye cek.. rhopenye gule sudah sgt tinggi... 25.5 okeh.... weols seme terkejut badak.. mane taknye... acam ne ble gule naik...? sdngkn my mom tu punye lah susah nak mkn... makanan yg manis2 lg lah die x bekenan.... felik la...

Disbbkan seme staf kat situ po dh felik jugak.. so depa sruh kami p anta mak p scan.... xray.... mak x le nak jln sgt... coz jauh bebenor  la plk bilik nie... nuuuunnn ujung donia...so kite naik wilchar... huhuhu..

Doc ckp... dlm darah kat kaki my mom ade jangkitan kuman... than... mende nie la yg menyebabkabkan tahap gule dlm darah tu naik n turun gile2 ikut suke2.... tanpe berlengah2 lg... doc trus tahan my mom.. n msk zon kecemasan ms tu gak.... 

Mentara mak msk dlm tu... aku n alang dh kene halau kat ruangan menunggu khas tuk keluarga pesakit zon kecemasan.... seb baik dlm krete alang ade bubba gump... sedap oooo.... sempat membedal jap... restran nie ade kat sunway ke subang tah alang ckp... 

En asben nie... mcm ble bau2 plk.. time weols mkn die dtg,.... Seb baik aku ade tapau mee goreng dr opis... so jd bnyk sket la makanan kami tuk nak kongsi 3 org kan... udang tu kalau nak makan kene cicah ngn sos putih tu.. yum..yum.. alng t bli la lg.... hehehe...

Pas doc dh cek2.. uji2.... so mak kene masuk wad trus.... wad 7A.. Actually jangkitan kuman dlm darah tu la yg menyebabkan kadar darah mak.. naik n trun suke2 ati....

Sini x le chek in reramai... so mlm nie aku sorang je la... seb baik ade jiran mak yg amatttt peramah.... best gak la.. ble borak2... sian die ade sakit tonsel...mude g... bru 21thn... leher die bengkak.. nunggu tuk d operate je... tp suke noooo becakap... smp sore x de pon nak cakap2 gak.. huhuhu... n g 1.. die suke mkn... mulut x renti nyunyah.... tp kurus... huhu... mkn bnyk n kurus... mmng aku jeles...

Chek in mlm ke2... alang ade bwk mag... so x dek la ku boring sgt... jiran mak yg best tu dh naik taraf... dah pindah katil depan... so msk 1 akak india... cun gak... cume demok sket... kiki.... akak ni penyanyi tau...tp die sakit asma...cm ne nk nyanyi kalau semput kan? urm....cube byangkan... ngah tarik2 sore.. semput.. uihhh... problem plk t.... btw... akak nie mak aku panggil angle... tp nm betul die bkn la acam tu... 

Kat blah kiri mak pon mlm nie ade org baru... ade nenek yg ala2 sebaye my mom... sakit paru2... eh sakit dada.. eh lupe la... lebih kurang cm tu la... Neneknie d jage oleh cucu die... name Mimi.. cumey bdknye.. kurusss je... n kebetulan die pelajar UNISEL... huhu... keciknye dunia.. 

Hari nie gule mak dh stabil... dh trun sket2.. ikut peringkat2.. n paling last trun smp 4.7..... doc stil masukkan obat cm biase... pas tengahari my mom mkn nasi n lauk sayur yg spital bg... ikan ke pape lain seme x mkn... titibe mlm tu kencing manis die naik 18... waaaaa.... sgt x stabil ye... 

Smlm mak kepanasan mcm sauna....ari nie aku import dh kipas angin dr rhomah....huhuhu... Doc bg umat.... ok la.. turun..bacaan kencing manisnye... 

Menunggu tok lelap smbil bce mag... huhuhu... kalau nak tau.. atas kerusi kelabu nie la aku tdo mlm smlm...tdo x tdo la sgt... 1/2 jam tdo.. sat g nurse dtg.. cek... Bangun tdo musti mau bwk my mom p legekan diri kat toilet dlu... pas tu bru aku trus p keroje... huhu... tp aku x pandai la bajet mase.. 1st day kan... ari nie dtg lambat p opis... yeayyy...~~~

Ari ke 2 nie aku dpt kerusi empuk sket... alang bwk... walau dh dpt kerusi best dh sket... tp still aku lambat gak p opis... x sempat la... Kali nie aku lambat 15 min... smlm msk lambat... ...ari nie lmbat... nak cuti x le.. coz aku ngah berkursus kat opis... xpe la.. arap2 bos paham... huhuhu... Pape pon.. blk keje t nak lepas kan rindu kat tilam gebu aku kat umah tu dlu... tdo popuas... 2-3 jam.. bru p spital balik... 

Mlm ke 3... Muke aku dh sebel... n montok... sbb seme makanan my mom x le mamam... so yg membedalnye haku la.. kikiki....ade coklat dlm laci mak.. si Nini punye pon aku selak.. hehehe....

Mumule my mom dh stabil, ok, sehat segalenye... Doc pon bg ubat cm bese... mumule ok.. turun..turun... n turun bacaan kencing manisnye... tp trlebih turun smp 2.6 ke kalau x silap.. ke 3.6 cm tu la.. n kebetulan darah tinggi trus naik 193... My mom pengsan kat hospital... tp ms nie aku x dek... coz kejadian nie siang... akukan check in mlm... 

Ari Jumaat pagi tu... sblm aku check out... tuk balik uruskan umah... my mom dh muntah2.... x sure nape.. mngkin sbb darah tinggi nye yg tinggi kot... tengahari tu aku dtg balik ngn en asben... Kak Yanti pon ade sane... mak x le makan.. tengok nasi pon die muntah... ni kan lg nak makan.. aiyooo sgt sedey n finin.... tp jap je... lame2 my mom normal balik....

Mak aku stay wad 7A nie smp ari sabtu... pas tu kene p transfer wad 7C... doc ckp kalau kaki x le baik gak t kene potong....tuk Ari Sabtu n Ahad nie aku x stay dh... coz tulun en asben jage booth kat Mid Valley.. smperna Bridal Fair... My mom dh ble check out ari nie.. Ahad ptg... pape pon skrng still ambik ubat g..  Kat umah kaki cm makin truk plk aku nengok... ape nk wat g ye? 

Kwn2 doakan yg terbaik tuk my mom n my family yup... dadadaaaaa

muah
-ainlaily-

4 comments:

  1. mcm mana dgn che ba sekarang ain...

    ReplyDelete
  2. mak masuk hospital balik... sbb drh tinggi plk...

    ReplyDelete
  3. a'a... ade kat HTAR Klang... kencing manis x terkawal... cm ne x mkn pon.. kncing manis msti tinggi :(

    ReplyDelete